بنیاد ملی نخبگان در راستای ارتقای توانمندی‌ها و توسعه فعالیت‌های استادیاران جوان موسسات علمی کشور، در صورتیکه بیش از سه سال از تاریخ جذب آنها به عنوان عضو هیات علمی پیمانی در موسسات علمی نگذشته باشد، جهت حل مسائل کشور، شیوه‌نامه‌ شناسایی و توسعه فعالیت‌های استادیاران جوان( طرح دکتر کاظمی آشتیانی) را تدوین نمود که به پاس خدمات علمی ارزنده دکتر سعید کاظمی آشتیانی، با عنوان طرح دکتر کاظمی آشتیانی نام‌گذاری می‌شود.

در این طرح، بنیاد با انتشار فراخوان عمومی و نیز جستجوی فعالانه در میان پژوهشگران و استادیاران جوان، آنان را برای بهره‌مندی از تسهیلات این شیوه‌نامه دعوت می‌کند، متقاضی باید سوابق خود را در سامانه اطلاعاتی بنیاد بارگذاری نموده و در صورت کسب حداقل 250 امتیاز از فعالیت‌های مندرج در جدول پیوست شیوه‌نامه، سوابق وی جهت بررسی به کارگروه تخصصی ارجاع می‌شود. لازم به ذکر است مطابق شیوه‌نامه تا سه سال پس از برگزیدگی امکان بهره‎‌مندی از تسهیلات طرح وجود دارد.

برگزیدگان این طرح می‌توانند از تسهیلاتی از جمله: اعتبار پژوهشی و تجهیزاتی، اعتبار حمایت از ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، تسهیلات فرهنگی- رفاهی، تخفیفی استفاده از شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معرفی به نهادهای دولتی و خصوصی به عنوان مشاور تخصصی و دستیار علمی و مواردی دیگر بهره‌مند شوند.

     علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانند به وب سایت بنیاد ملی نخبگان (طرح دکتر کاظمی آشتیانی) مراجعه فرمایند.

scientometrics

سامانه اطلاعات علمی اعضای هیات علمی

support

تسهیلات پژوهشی ویژه ستادها