تکمیلی -  نشست مشترك متخصصين بيوتكنولوژی ايران و هند در دهلی نو

در راستاي تفاهم نامه همكاري هاي علمي با كشور هند كه در آذر ماه 1395 در نشست كميته هاي مشترك دو كشور و در تهران به رياست دكتر محمد كافي رئيس دانشگاه فردوسي مشهد برگزار شد، اولين كارگاه هم انديشي علمي در زمينه بيوتكنولوژي و علوم زيستي در تاريخ  12 و 13 مرداد 1396 در شهر دهلي نو و در محل موسسه بين المللي مهندسي ژنتيك و بيوتكنولوژي  هند برگزار مي گردد.

با توجه به تفاهم نامه بين دو كشور در حوزه علوم و فناوري و امضا توافق دو جانبه ايران و هند درسفر نخست وزير هند به ايران در سال گذشته، كميته كاري براي اجراي توافق نامه مذكور در ايران در آذرماه 1395 تشكيل گرديد و موافقت شد تا اولين كارگاه و هم انديشي علمي بين دو كشور در زمينه بيوتكنولوژي و علوم زيستي برگزار گردد. همچنين مقرر گرديد تا در سال 2017-2018 ده عنوان پروژه مشترك بين دو كشور به مرحله تصويب و اجرا درآيد.

اين كارگاه كه با هماهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ايران و وزارت علوم و فناوري هند به تصويب رسيده است با هماهنگي دانشگاه فردوسي مشهد بعنوان متولي امور علمي و آموزشي دانشگاههاي ايران با كشور هند و همكاري و برنامه ريزي رايزن علمي هند و شبه قاره و مساعدت  سفارت ج. ا. ايران در دهلي نو در تاريخ 12 و 13 مرداد 1396 مصادف با 3 و 4 ماه اوت 2017 برگزار مي گردد.

موسسه ملي مهندسي ژنتيك و بيوتكنولوژي ايران، بعنوان طرف همكار و مركز بيوتكنولوژي ايران در كرج، دانشگاه الزهرا، دانشگاه فردوسي، دانشگاه اصفهان، دانشگاه شهيد بهشتي و انستيتو پاستور از سوي ايران و 5 مركز مهم بيوتكنولوژي در هند از طرف هند در زمينه هاي خاص بيو تكنولوژي پزشكي و بيوتكنولوژي گياهي به تبادل اطلاعات و دستيابي به همكاري متقابل در موضوعات مهم و مورد علاقه طرفين  در اين كارگاه مي پردازند.

دكتر فرهاد شكوهي فر و منصور مشرقي از اعضاي هيأت علمي دانشگاه فردوسي مشهد به نمايندگي از اين دانشگاه در جمع هيأت دانشمندان ايراني در روز چهارشنبه  به شهر دهلي عزیمت نمودند و در اولين كارگاه هم انديشي علمي در زمينه بيوتكنولوژي و علوم زيستي که در روز پنج شنبه برگزار  می شود ، شرکت می کنند.

ind.96.5.2

دکتر شکوهی فر عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد

ind.96.5.3

.

.

scientometrics

سامانه اطلاعات علمی اعضای هیات علمی

support

تسهیلات پژوهشی ویژه ستادها