براساس آخرین فهرست پژوهشگران یک‌درصدبرتر از پایگاه شاخص‌های اساسی علم Essential Science Indicators (ESI)، یعنی کسانی که بیشترین استنادها را در هر حوزۀ موضوعی، در طول ده‌سال گذشته در سطح بین المللی دریافت کرده‌اند، نه عضو هیئت‌علمی دانشگاه فردوسی مشهد، موفق شدند که در فهرست ۱٪ دانشمندان پر استناد جهان قرار بگيرند.

دكتر جواد ابوالفضلي اصفهاني از گروه آموزشي مهندسي مكانيك، دكتر محمد حسين انتظاري از گروه آموزشي شيمي، دكتر محمد پسنديده فرد از گروه آموزشي مهندسي مكانيك، دكتر محمد صال‌مصلحيان از گروه آموزشي رياضي محض، دكتر محمد فرزام از  گروه آموزشي مرتع و آبخيزداري، دكتر محمود فرزانه گرد از گروه آموزشي مهندسي مكانيك، دكتر آرش كوچكي از گروه آموزشي علوم و صنايع غذايي، دكتر محبت محبي از گروه آموزشي علوم و صنايع غذايي، و دكتر كمال ناصري از گروه آموزشي مرتع و آبخيزداري از دانشگاه فردوسي مشهد در اين فهرست قرار دارند.

پايگاه ESI که متعلق به شرکت Clarivate Analisys (ISI سابق) است، ابزاری تحليلي براي تعيين و تشخيص پژوهش‌هاي سطح بالا در پايگاه Web of Science است. اين پايگاه بيش از 11000 مجله علمي را در سراسر جهان پوشش مي دهد و رتبه‌بندي نويسندگان، مؤسسه‌ها، كشورها و مجله‌ها را در 22 حوزۀ مختلف بر اساس علم اطلاعات و اصول علم‌سنجي انجام مي‌دهد. اطلاعات ESI بر اساس اطلاعات يك‌دهۀ گذشته است و هر دوماه يك‌بار رتبه‌بندي و استنادات، شمارش شده و به‌روز مي‌شوند.

scientometrics

سامانه اطلاعات علمی اعضای هیات علمی

support

تسهیلات پژوهشی ویژه ستادها