کتاب "نظریه مدرنیته در معماری ایران" نوشته دکتر سعید حقیر عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و دکتر حامد کامل‌نیا عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان کتاب برگزیده سومین دوره معرفی کتاب سال دانشگاه انتخاب شد.

در آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی نشر دانشگاهی که روز چهارشنبه، 26 آبان ماه و همزمان با سومین روز بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با حضور ناشران و مولفان در محل این پژوهشگاه برگزار شد، آثار برگزیده دومین دوره و کتاب برگزیده دانشگاهی معرفی شدند و هم‌زمان با معرفی هر اثر، نویسندگان آن‌ها به شرح مختصری از اثر خود پرداختند.

اين كتاب در ادامه كتاب " نظريه مدنيته در معماري" نوشته همين نويسندگان كه توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر شده بود و در زمان كوتاهي موفق به دريافت مهمترين جوايز كتاب از جمله جايزه كتاب  برگزيده سال جمهوري اسلامي و جايزه برتركتاب معماري دكتر منوچهر مزيني شد ،تدوين شده است.

کتاب "نظریه مدرنیته در معماری ایران" بر آن است تا در ابتدا وضعيت جامعه ايراني را در قبال وضعيت مدرن تحليل كند و پس از آن به شناخت تاثيرات آن در هنر و معماري معاصر ايران بپردازد. در اين راستا ضروري است تا گفته شود اين مطالعه تا انتهاي دوره پهلوي در ايران انجام شده است و تداوم آن در مجموعه‌هاي بعدي در حال تدوين است

ketab.

scientometrics

سامانه اطلاعات علمی اعضای هیات علمی

support

تسهیلات پژوهشی ویژه ستادها