به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، جلسه سخنرانی با عنوان "مدل‌سازی بیماری های عفونی" توسط تیم پژوهشی خانم دکتر فاطمه هلن قانع، عضو محترم هیات علمی گروه ریاضی محض، خانم دکتر مرضیه زاج و آقای دکتر علی رخشان پژوهشگران محترم این دانشکده، آقای دکتر علی اکبر حیدری متخصص بیماری های عفونی و آقای مهدی شجیع دانشجوی دکتری مهندسی پزشکی در تاریخ 28 آذر ماه 1400 به صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدا خانم دکتر قانع ضمن معرفی اعضای تیم پژوهشی، این پژوهش را حاصل طرح پیشران معاونت پژوهشی دانشگاه دانستند. ایشان اشاره کردند که این پژوهش بر مدل‌سازی برای بیماری کرونا تمرکز دارد و چالش‌های پژوهش خود از جمله لزوم کیفیت بالای کار به علت تعدد پژوهش های انجام شده در این حوزه، دسترسی به داده های معتبر، انتخاب مدل مناسب با توجه به شیوع سویه های متفاوت ویروس در کشور، دقت در پارامترهای انتخابی و استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای پیش بینی مناسب را بیان کردند.

در ادامه دکتر رخشان، توضیحاتی در خصوص مدلسازی بیماری‌های عفونی ارائه داده و مدل‌های محفظه‌ای که مدل مناسب برای بیماری های عفونی می‌باشد را توضیح دادند. ایشان در انتها نتایج پژوهش را مطرح کردند.

این سخنرانی با طرح چند پرسش از سوی حضار و نظرات آن‌ها و پاسخ سرکار خانم دکتر قانع به پایان رسید.

333.PNG.

scientometrics

سامانه اطلاعات علمی اعضای هیات علمی

support

تسهیلات پژوهشی ویژه ستادها